пятница, 12 июня 2015 г.

Медіадидактика. Використання медіа у навчально-виховному процесі

Медіа потужно й суперечливо впливають на освіту молодого покоління, часто перетворюючись на провідний чинник його соціалізації, стихійного соціального навчання. В структурі компетентності сучасної людини своє чинне місце отримує інформаційно-комунікаційна компетентність. Інформаційно-комунікаційна та медіаосвітня компетентності стають необхідною складовою портрета справжнього професіонала в галузі освіти поряд з такими компетентностями як методична, предметна, соціальна, особистісна, психолого-педагогічна, інноваційна. Найбільш затребуваними нині є вчителі, які володіють сучасними медіа, готові постійно вдосконалювати свій професійний рівень відповідно до сучасних тенденцій розвитку інформаційного суспільства.
Інформатизація освіти призводить до трансформації ролі учителя, появи нових методів та організаційних форм підготовки педагогів. Успішне використання ІКТ та медіа в освітньому процесі залежить від здатності педагога по-новому організувати навчальне середовище, об’єднати новітні інформаційні та традиційні педагогічні практики для того, щоб проводити захоплюючі заняття, заохочувати навчальну кооперацію та співпрацю школярів. 
Це вимагає від учителя цілої низки нових навичок: готовність до управління роботою класу, розробки нових шляхів використання ІКТ та медіа для збагачення навчального середовища, розвитку компетентностей учня, освоєння ним знань та здатності створювати нові знання. 
Програма курсу «Медіадидактика. Використання медіа у навчально-виховному процесі» розроблена в рамках реалізації науково-педагогічного проекту «Неперервна медіа-інформаційна освіта педагогічних працівників» з метою реалізації сучасних технологій професійного вдосконалення та підвищення кваліфікації педагогічних, науково-педагогічних і керівних кадрів системи освіти відповідно до вимог інноваційного розвитку освіти, для забезпечення додаткової перепідготовки та підвищення кваліфікації вчителів у галузі сучасних освітніх медіатехнологій. 
Саме медіаосвітні технології, котрі виокремилися в окрему частину педагогіки – медіадидактику, яка розробляє теорію медіаосвіти й навчання, науково обґрунтовує зміст медіаосвіти, вивчає закономірності, принципи, методи й організаційні форми навчання із залученням медіапродуктів – втілюють принципи гуманізації освіти, сприяють підвищенню інтелектуального, культурного, духовного, морального рівня особистості.
Навчання націлене на формування навичок ефективного використання різноманітних медіатекстів у педагогічній діяльності та підвищення медіа-інформаційної компетентності педагогів.
Курс розраховано на категорію слухачів, які володіють практичними навичками роботи з різноманітними медіа (фотографією, друкованими виданнями, кіно, та ін.), знайомі з операційної системою Windows 95/NT/98/2000/XP та принципами роботи в мережі Інтернет. Слухачами курсів можуть бути педагогічні працівники закладів освіти області будь-яких спеціальностей.
Завдання курсу послідовні і взаємопов'язані, переходять від простого матеріалу до складнішого. Заключним етапом навчання є виконання методичної розробки освітнього проекту з використанням дидактичного, психолого-педагогічного, дослідницького та виховного потенціалу медіатекстів. 
Метою навчання є формування навичок ефективного використання різноманітних медіатекстів у педагогічній діяльності та підвищення медіа-інформаційної компетентності педагогів.
Завданнями курсу є:
- формування сучасного розуміння медіа, їх види та освітню функцію;
- розкриття дидактичних, психолого-педагогічних, методичних, правових та гігієнічних аспектів застосування медіа в освітньому процесі, вивчення способів застосування різноманітних медіа у навчально-виховному процесі;
- формування практичних навичок відбору та використання медіатекстів для розв’язання навчальних, виховних та дослідницьких завдань;
- формування медіа-інформаційну компетентність вчителя.
У результаті перепідготовки слухачі повинні: 
- знати принципи ефективного використання медіа в освітній діяльності, роль медіа у формуванні цілісної наукової картини світу сучасного учня; психолого-педагогічні особливості сприйняття та використання медіа на уроці; нормативні документи та санітарно-гігієнічні норми і правила використання медіа на уроці.
- уміти оцінювати медіакогніотип учнів, діагностувати ефективність впливу медіапродуктів в освітньому процесі, аналізувати медіатексти та здійснювати педагогічне моделювання уроків різних типів із залученням педагогічного потенціалу медіа на різних етапах, здійснювати адекватне поєднання педагогічних форм і методів з медіаосвітніми технологіями; використовувати експертні системи для оцінки якості навчальних досягнень. Володіти технологіями концентрації навчального матеріалу з використанням можливостей медіа.

Комментариев нет:

Отправить комментарий